Zenith Optimedia estimează pentru acest an o scădere a cheltuielilor de publicitate cu 6,9% faţă de 2008, de la peste 486 de miliarde de dolari, la peste 453 de miliarde de dolari. În Europa Centrală şi de Est, scăderea va fi de 13,9% de la 35 mld. $ la aproape 30,2 mld. $, de departe cea mai mare scădere procentuală dintre toate regiunile. Nici pe termen mediu previziunile nu sunt mai optimiste, estimându-se creşteri uşoare în 2010 şi 2011, dar nici la finele lui 2011 nu se va atinge nivelul din 2008. Singurul domeniu care va creşte în acest an este mediul online de la aproape 50 mld. $ la circa 54,3 mld. $. Iată şi cum vor evolua ponderile din totalul cheltuielilor de publicitate, în viziunea Zenith Optimedia:
Mediu 2008 2009
Ziare 25,3% 23,8%
Reviste 11,5% 10,9%
TV 38,1% 38,6%
Radio 7,8% 7,5%
Cinema 0,5% 0,5%
Outdoor 6,5% 6,5%
Web 10,4% 12,1%
Tuesday, April 14, 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment