Informeaza-te despre colectarea selectiva

Wednesday, February 03, 2010

Adevărul despre Jules Verne de la Adevărul

Am scris deja două însemnări despre colecţia Jules Verne lansată de "Adevărul" (Jules Verne-1, Jules Verne-2). Revin acum pentru că am testat produsul. Mai bine zis, am citit vreo 50 de pagini din primul volum ("20.000 de leghe sub mări"). Traducerea este inegală şi inconsecventă, dar să zicem că se poate trece peste. Mai greu este de depăşit numărul mare de greşeli de tipar. De ce îmi permit să critic după doar 50 de pagini? Simplu - pentru că am găsit deja în jur de zece astfel de greşeli (am reţinut două la nume proprii - compania "Cunard" apare o dată scrisă "Gunard", iar "Ned Land" devine la un moment dat "Ned Lend"). Numărul mare de greşeli mi-a cam stricat bucuria de a avea întreaga colecţie Jules Verne în formatul care mi-a marcat întreaga copilărie. Mare păcat!

No comments: