Informeaza-te despre colectarea selectiva

Wednesday, June 13, 2007

Ce înseamnă comerţ electronic?

Ştiu că nu sunt perfect, ştiu că am făcut greşeli ca ziarist. Sunt şi eu un păcătos, dar mă simt obligat să arunc cu piatra. Am fost ieri la conferinţa GECAD-ePayment despre tranzacţiile online cu cardul. Unii ziarişti se pare, însă, că nu stăpânesc bine termenii, confundând comerţul online cu plata online. Toate cifrele prezentate în respectiva conferinţă se referă la plăţile efectuate online cu cardul. Dar jurnaliştii au confundat plăţile online cu comerţul online (două exemple aici şi aici). Nu este vorba neapărat de o greşeală, mai ales că, citind articolele în întregime îţi dai seama că e vorba de plăţi cu cardul. E vorba de o confuzie. Din câte ştiu eu, comerţ online înseamnă să vinzi şi să cumperi pe internet, fără a avea vreo legătură cu metoda de plată. Amazon acceptă şi alte tipuri de plăţi, nu doar cu cardul. Să înţeleg că tot ce vând celor care nu cumpără cu cardul nu se consideră comerţ electronic? În concluzie, mai multă atenţie nu strică, nu de altceva, dar confuzăm lumea şi facem şi un deserviciu pieţei autohtone de comerţ electronic, care e mult mai mare decât doar partea cu plăţi cu cardul.

1 comment:

Anonymous said...

a plecat sece in concediu si ai ramas tu cu monitorizarea :))